lørdag 12. september 2009

Your choice!

Det er valg om to dager! Høydepunktet etter en laaang valgkamp.
- og jeg håper alle bruker stemmeretten sin!
Selv har jeg bare kirkevalget igjen. Det skal jeg finne ut av på mandag.

På tirsdag vet vi resultatet. Til Stortingsvalget. Forhåpentligvis til Sametingsvalget også. Jeg er veldig spent på utfallet av den nye valgordninga vår, og spesielt hvordan det fungerer med at noen må forhåndsstemme og ikke kan stemme på valgdagen.

Jeg fikk for øvrig med meg tre røde roser med meg hjem fra Moldetur idag, selv om jeg ikke stemmer Arbeiderpartiet. Først fikk jeg en, men den så ensom ut. Så jeg gjemte den og gikk forbi et par ganger til. Så var det bare å rive av Arbeiderparti-lappen og putte dem i en vase med vann. Alt kan jo brukes til noe. De er så fine så, på ny-spisebordet, resirkulert fra Svigers sitt kjøkken.

Vi politikere har prøvd å fortelle deg hva vi vil du skal stemme på. Nå er det din tur til å velge. Jeg håper du stemmer NSR til Sametingsvalget. Det er beste alternativ- uten tvil.

Fordi:
  • du velger Aili Keskitalo som president
  • du velger fortsatt fremskritt
  • du er med på å forhindre at vi samer blir blåst tilbake til fornorskningstiden
.. og mange flere grunner..

Godt valg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ønsker deg et godt valg! Áile