onsdag 24. juni 2009

Ugress

Nå har jeg endelig funnet ut hva som er ugress og hva som er persille!

Jeg har nemlig hatt store ambisjoner om planting og såing og høsting i prestegårdshagen, men glemte visstnok en del vesentlige ting. Nemlig å merke hva jeg sådde hvor. Ja, og for ikke å snakke om å stikke en pinne sammen med frøene så jeg faktisk vet hvor jeg skal se om det spirer.


Etter noen ukers leting fant jeg ut at det jeg trodde var persille, faktisk var ruccola. Så jakten etter ruccolaen i all ugresset ble brått avsluttet
siden ruccola hverken var ugress eller persille. Til mitt forsvar kan jeg jo si at det visstnok skal finnes forskjellige sorter. Men det lønner seg kanskje å smake på litt tidligere.

Så hvor var nå persillen? Etter noen ukers nye funderinger, så fant jeg den i dag- omsider. Men jeg har en mistanke at halvparten allerede er borte- mistenkt for å være ugress, og dermed luket bort.


Jeg har bare sett hvordan gresskar ser ut i Donald Duck, men plantet det i dag allikevel. Mulig jeg ikke burde gjort det.

Ingen kommentarer: